A banda de la documentació tècnica, ACM també ha fet una diagnosi de l'estat actual dels edificis per comprovar que s'han contemplat tots els elements presents amb amiant així com l'actualització de l'estat de degradació d'aquest material. Un cop s'iniciï la retirada, l'empresa n'assumirà la direcció d'obres.
A la reunió d'ahir, a banda de l'alcalde, Josep Martínez Valencia, i el tinent d'alcalde de l’àrea de Territori i Sostenibilitat, Samuel Aranda, van participar els serveis tècnics d'Urbanisme i els serveis de Contractació de l'Ajuntament, que han de redactar els plecs de clàusules administratives que hauran de complir les empreses que guanyin la licitació de les obres de retirada de l'amiant.
Contacte amb els administradors de les comunitats de propietaris
De cara a l'inici de les tasques de retirada de l'amiant, a la reunió de treball d'ahir també es va acordar que es contactarà els administradors de les comunitats de propietaris per analitzar i solucionar les incidències detectades en les visites de revisió dels edificis, com els elements instal·lats a les façanes, per facilitar la retirada de la manera més eficient i ràpida possible.
Retirada de l'amiant en dues fases
La retirada de l'amiant es farà en dues fases, segons la tipologia dels edificis de Badia. En la primera fase, s'actuarà sobre els 115 edificis en els quals cal retirar l'amiant de les galeries i els tubs de ventilació, i no és necessari substituir cap element. En la segona fase, s'actuarà sobre els 38 edificis en els quals s'ha de retirar i substituir les cobertes amb amiant, i també retirar els tubs de ventilació.
L'Oficina de l'Amiant és l'organisme de l'Ajuntament responsable de gestionar la retirada de l'amiant de Badia. Sota dependència directa de l'alcalde, a ella s'incorporen tots els serveis de l'Ajuntament necessaris i les empreses i entitats que intervenen en cada etapa del procés de retirada de l'amiant. Hi ha previst que, pròximament, hi hagi també representació veïnal.