Portada > Seguretat Ciutadana i Protecció Civil
Botó que mostra/amaga menú lateral
Àrees ciutadanes
Seguretat Ciutadana i Protecció Civil


Policia Local de Badia del Vallès       

Av. de Burgos s/n
Tel.: 93 718 22 16 / Tel. 112
Twitter: @PoliciaBadia

MISSIÓ:
La Policia Local de Badia del Vallès, sotmesa a l'ordenament jurídic i sota el comandament de l'Alcaldessa com a màxima responsable, té com a missió la prestació d'un servei públic que garanteixi la seguretat ciutadana, el lliure exercici dels drets fonamentals i les llibertats publiques de la ciutadania, una convivencia pacífica i en harmonia, i que en conjunt, es tradueixi en una millora de la qualitat de vida dels veïns del municipi.

VISIÓ (cap a on volem anar):
Volem estar un Cos de policia modern i modèlic, inspirat  en polítiques publiques proactives i accions preventives, amb un model policial comunitari i descentralitzat, que fomenti les relacions amb la ciutadania, a la qual serveix i que constitueix la seva raó de ser i que ajudi al mateix temps, al govern de l'Ajuntament, a aconseguir l'excelència.

CARTA DE SERVEIS:
Carta de serveis de la Polcia Local de Badia del Vallès. Compromís amb la ciutadania i garantia de  qualitat.

1. Oferir atenció a la ciutadania les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.
2. Arribar al lloc de l'incident en el mínim temps posible i, en tot cas, no superar els 5 minuts de temps de resposta per a requeriments urgents.
3. Garantir la recollida del 100% denúncies per robatoris i furts en horari de 06:00 a 13:30 hores. Fora d'aquest horari, si les circumstàncies del servei  ho permeten, procedir a la recollida de la denuncia.
4. Donar un tracte proper, respectuós i amable a la ciutadania.
5. Garantir l'atenció immediata dels ciutadans que arriben a les dependències policials a realitzar qualsevol tipus de consulta.
6. Garantir la privacitat de les persones denunciants.
7. Traslladar a la víctima per rebre assistència personalitzada mitjançant agents especialitzats, en aquells casos que sigui necessari.
8. Mantenir contacte directe i periòdic  amb els diferents col·lectius socials i teixit associatiu del municipi.
9. Prioritzar l'assistència a aquells col·lectius més vulnerables en situación de risc o desemparament: gent gran, menors, dones víctimes de maltractaments i persones discapacitades.
10. Realitzar un seguiment i sotmetre a avaluació totes aquelles accions implementades.
11. Donar resposta a les queixes i suggeriments de la ciutadania en un plaç màxim de 30 dies.
12. Estar el primer esglaó de l'Administració i donar informació al ciutadà, relativa a tràmits relacionats amb altres administracions o institucions.

FUNCIONS (què oferim?):

Policia assistencial:

  • Atenció i informació a la ciutadania amb assumptes relacionats amb la tasca policial o amb tràmits d'altres administracions.
  • Recepció de denúncies de robatoris i furts presentades pels ciutadans.
  • Recepció de queixes/suggeriments vers el servei.
  • Primera intervenció i atenció amb víctimes de delictes contra la integritat i derivació a l'oficina d'atenció a la víctima.
  • Intervenció immediata a col·lectius vulnerables (gent gran) a través del servei de teleassistència domiciliaria.
  • Protecció de menors en situacions de risc o desemparament, inclòs l'absentisme escolar i bullyng.
  • Mediació en conflictes privats.

Policia de proximitat:

  • Relacions i comunicació permanent amb la ciutadania i el teixit associatiu del municipi.
  • Realització de jornades d'educació viària i campanyes de sensibilització.
  • Informació adreçada a la ciutadania a través de les xarxes socials.
  • Xerrades informatives relacionades amb la seguretat.

Policia de seguretat ciutadana:

  • Patrullatge aleatori i dirigit amb caràcter preventiu, combinant el patrullatge a peu i en vehicle.
  • Resposta urgent davant situacions que representin un perill per a la integritat de les persones o la seguretat dels béns.

Policia administrativa:

  • Vetllar pel compliment de la normativa local, autonòmica i estatal.
  • Vetllar per la convivència i el civisme i perseguir el vandalisme.
  • Inspeccions d'obres, establiments comercials, medi ambient i d'altres.

Policia de trànsit:

  • Campanyes de sensibilització per a la reducció de la sinistralitat.
  • Regulació del trànsit en casc urbà.
  • Protecció escolar.
  • Retirada de vehicles en estat d'abandonament de la via.
  • Investigació dels accidents en casc urbà i instrucció dels atestats.
  • Informació i ajuda a les parts afectades en accidents de trànsit.

CONSELLS DE SEGURETAT

Consells de seguretat al domicili durant les vacances

Consells de seguretat per a la prevenció de robatoris al domicili

Consells de seguretat al mercat setmanal i botigues

Consejos de seguridad para la prevención de robos en domicilios

Consejos de seguridad en el mercado semanal y tiendas

^