L'Ajuntament de Badia del Vallès posa a disposició de la ciutadania la informació pública de la que disposa a través del Portal de transparència i de la pàgina web. Tota aquesta informació que s'ofereix és el que es coneix com a publicitat activa.
Quan la informació a la que voleu accedir no estigui publicada als diferents portals municipals podeu sol·licitar-la i exercir així el dret d'accés a la informació pública.
El dret d'accés a la informació pública el pot sol·licitar qualsevol persona major de 16 anys i només pot ser denegat o restringit en uns casos molt concrets, que son:
Què és pot sol·licitar?
Es pot demanar tota informació, independentment de la seva naturalesa i del suport o mitjà en què es trobi, produïda pel propi Ajuntament així com aquella que l'Ajuntament té com a conseqüència de la seva activitat o en l'exercici de les seves funcions. També es poden sol·licitar documents d'origen privat que formin part del patrimoni documental municipal i els de qualsevol altre fons o col·lecció custodiats en el servei municipal d'arxius.
Queden exclosos de la consulta les notes, esborranys, resums i documents de treball intern, sense rellevància o interès públic, així com la informació, en curs d'elaboració i que s'hagi de fer pública en el termini de tres mesos. Tampoc no es pot sol·licitar per aquesta via l'elaboració d'informes o dictàmens, ni formular consultes jurídiques, ni informació que requereixi una tasca complexa d'elaboració o reelaboració per a poder lliurar-la.
La informació general sobre gestions o tràmits municipals, instal·lacions, dependències, horaris i serveis que presta l'Ajuntament de Badia es pot obtenir a través dels diferents canals de comunicació a disposició de la ciutadania.
Les sol·licituds d'accés no s'han de justificar llevat que es demani informació d'accés restringit; en aquest cas, es recomanable exposar els motius o circumstàncies que, a criteri de la persona sol·licitant, podrien justificar la suspensió de la restricció.
Procediment per sol·licitar la informació (procediment i fluxograma)
Les sol·licituds d'accés a la informació pública es poden fer a través de la seu electrònica, presencialment a l´Oficina d'Atenció Ciutadana o per correu postal i seran ateses en el termini màxim d'1 mes i, sempre que sigui possible, la informació serà lliurada en la manera i el format que es sol·liciti.
En el cas que es denegui totalment o parcial la sol·licitud d'informació es podrà presentar una reclamació, presencialment o electrònicament, davant la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP).
Aquí teniu el model d'instància específica.
Altra informació d'interès
A continuació trobareu el número de sol·licituds d'accés a la informació pública rebudes, resoltes dins de termini, si han estat estimades o desestimades, en tot o en part, i un petit resum temàtic general de les sol·licituds rebudes.
Data darrera actualització 24/05/2022