Objectius- Educació i formació en matèria de consum, a través de campanyes informatives per a empresaris i consumidors sobre el marc legal de protecció als consumidors: drets i deures, procediments, fulls de reclamació, etc.
- Organització i execució d'inspeccions informatives per sectors, en col·laboració amb la Diputació de Barcelona.
- Campanyes de difusió sobre aspectes de consum a través dels mass media locals, amb la finalitat de conscienciar i sensibilitzar la població sobre problemàtiques de consum, i sobre la necessitat d'un consum racional.
- Foment de les organitzacions i associacions de consumidors, i del sistema arbitral com a mecanisme alternatiu a la via judicial per a la resolució de conflictes
Funcions:
Mitjançant l'OMIC (Oficina Municipal d'Informació al Consumidor) es presten, de forma gratuïta, els següents serveis:
- Informació, ajuda i assessorament als consumidors i usuaris locals sobre els seus drets i deures en qüestions com l'habitatge, assegurances, telefonia, serveis bancaris, serveis turístics, comerç en establiments, etc… i sobre els mecanismes de què disposen per a l'adient exercici i defensa dels seus drets.
- Tramitació i resolució de les queixes i reclamacions que es puguin formular pels consumidors i usuaris locals, mitjançant la mediació i, en el seu cas, a través de l'arbitratge institucionalitzat que ofereix la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.
- Derivació als organismes competents de les denúncies sobre fets que puguin ésser constitutius d'infracció administrativa.