www.badiadelvalles.cat
El projecte Agent Tutor promou la interrelació i la proximitat entre els agents de la Policia Local i l'alumnat dels col·legis de Badia per tal de normalitzar la seva presència i que els vegin com a figura propera i de confiança a la qual puguin acudir en cas de necessitat.

Des de principis d'any, agents de la Policia Local visiten setmanalment l'institut escola La Jota i l'escola l'Oreneta per interactuar amb l'alumnat d'Infantil i Primària en espais i activitats pròpies del seu dia a dia als centres, com el pati i el menjador. Així els agents responen les seves preguntes, aclareixen dubtes i xerren en un ambient distès i de proximitat perquè l'alumnat pugui familiaritzar-se amb els agents de policia i creï un vincle de confiança que els serveixi en un futur. La prova pilot està supervisada per l'equip directiu del centre, la Policia Local i el servei d'Educació de l'Ajuntament, per valorar-ne els resultats.

Aquest projecte sorgeix arran de l'adhesió de l'Ajuntament de Badia del Vallès, el passat mes d'octubre, al programa d'Agents Tutors que impulsa la Federació Espanyola de Municipis i Províncies.

Publicat el 20.02.2025