Sorea ha emès un informe explicant el motiu pel qual s'ha modificat el gust de l'aigua del municipi, una modificació que perceben els veïns i veïnes de Badia del Vallès i que així ho han traslladat a l'Ajuntament. Sorea ha informat que el canvi que s'està produint actualment obeeix a una modificació en la procedència de l'aigua que , en comptes de ser dels pantans del Ter són del riu Llobregat i de la dessaladora.
Aquesta modificació de l'origen ve programada per l´Àgencia Catalana de l'Aigua i es deu a la necessitat de reduir el consum de l'aportació del Ter –actualment amb nivells dels embassaments baixos- i incrementar la del Llobregat, amb l'objectiu d'anivellar l'estat actual dels embassaments.
Aquest canvi en la procedència fa que els veïns i veïnes de Badia del Vallès estiguin rebent un aigua amb qualitat organolèptica diferent a la del Ter i SOREA assegura que aquesta continua disposant de totes les garanties sanitàries. No obstant l'Ajuntament demanarà que s'informi prèviament al Consistori i a la població de qualsevol canvi en la procedència de l'aigua.
![]() | Informe Sanitat Aigua Badia Fitxer: Informe_Sanitat_aigua_Badia_2012.pdf Format: Acrobat-PDF |
![]() | analitiques aigua Badia Fitxer: Analitiques_Aigua_Badia.pdf Format: Acrobat-PDF |