www.badiadelvalles.cat
Si tens entre 18 i 60 anys, et trobes en situació d'atur i vols treballar en el sector d'atenció sociosanitària, inscriu-t'hi en el programa de formació i inserció, totalment gratuït, amb pràctiques en el sector i eines per a l'ocupació. Tens temps fins al 4 de desembre.

L'Ajuntament de Badia del Vallès posa en marxa un nou programa de formació i inserció, que té per l'objectiu la capacitació professional en el sector de l'atenció a persones dependents, un sector amb una alta demanda. Podràs reactivar i optimitzar la recerca de feina amb noves tècniques, d'acord amb el nou mercat laboral.

Aquest programa vol aconseguir la inserció laboral de tots i totes les persones participants, i compta amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Està dirigit a homes i dones d'entre 18 i 60 anys que es troben en situació d'atur o que volen millorar de feina, amb motivació per iniciar la seva trajectòria professional en aquest àmbit. També es fomentarà que puguin compartir coneixements i experiències, i s'apostarà per una cultura col·laborativa a l'hora d'impulsar la recerca de feina.

Les 15 persones seleccionades que hi participin duran a terme diferents activitats en cadascuna de les dues fases del programa: Forma't i Ocupa't. Aquestes accions són les següents:

Forma't

Aquesta fase del programa t'ofereix les següents activitats:

  • Formació professionalitzadora acreditada en el certificat de nivell II: Atenció sociosanitària a persones dependentes en institucions socials.
  • Tallers d'intel·ligència emocional. La recerca de feina no és una tasca fàcil, requereix autodisciplina, organització i planificació, un bon concepte d'un mateix i una alta intel·ligència emocional que permeti afrontar el procés de l'ocupabilitat amb optimisme. La intel·ligència emocional es basa en cinc dimensions personals i emocionals:
    • Competències personals: autoconeixement emocional, autocontrol emocional i automotivació.
    • Competències socials: empatia i habilitats socials.

Unes condicions emocionalment intel·ligents durant la recerca de feina generaran acció i facilitaran aconseguir els objectius i assolir la meta que ens hem proposat: no només trobar feina, sinó també mantenir-la.

Formar-se, buscar feina i emprendre accions per a la millora de la nostra ocupabilitat d'una manera emocionalment intel·ligent ens garanteix fer-lo amb tranquil·litat i resiliència, superant els obstacles que apareixen i amb una visió nítida de la realitat, amb tota l'energia enfocada cap l'objectiu desitjat.

  • Emprenedoria social i col·laborativa. Les persones participants aprendran els passos que han de seguir una persona emprenedora per generar un projecte social en aquest àmbit, mitjançant casos d’èxit i exemples de bones pràctiques d'economia col·laborativa. Es treballarà des de la generació de la idea, a les habilitats i les competències necessàries (lideratge i creativitat, entre d'altres) pel desenvolupament d'un projecte.

Un dels objectius del programa és impulsar la creació d'una empresa social de l’àmbit de l'atenció a les persones dependents, amb la participació d'aquells participants que puguin estar interessats.

  • Jornades d'ocupació. En l’última fase del programa es promourà la participació activa en jornades d'ocupació que es realitzin al territori, per facilitar l'accés al mercat de treball de les persones que hi participin.

Ocupa't

Aquesta segona fase t'oferirà les següents activitats per millorar la teva ocupabilitat:

  • Pràctiques en empreses. Es faran 80 hores de pràctiques en empreses i entitats del sector per adquirir experiència laboral i posar en pràctica els coneixements adquirits. Amb això es pretén donar l'oportunitat de familiaritzar-se amb l'entorn de treball propi de l'ocupació en què s'està formant.
  • Jornada professional. Un altre dels objectius d'aquest programa consisteix en la realització d'una jornada específica del sector, que serà organitzada per les persones participants amb el suport del personal tècnic del servei.
  • Grup de recerca de feina col·laborativa. Finalitzada la fase formativa, des del Servei d'Ocupació es promourà la creació d'un grup de recerca de feina en equip. Aquesta metodologia de treball afavoreix el desenvolupament de les habilitats socials i reforça les competències transversals i digitals.

Un dels avantatges de la recerca de feina col·laborativa és que afavoreix el suport de persones que estan passant per la mateixa situació emocional, les mateixes complexitats, i que tenen la mateixa preocupació. Comparteixen la responsabilitat, creant una atmosfera de confiança on se senten ateses, es creen compromisos entre ells i serveix com detonador de motivació per arribar a l'objectiu professional. Sota aquesta estratègia no hi ha rivalitat, hi ha aprenentatge, és a dir, les persones integrants han de deixar de veure's com competència per assumir-se com aliats.

Aquesta metodologia de treball ajuda a no perdre la confiança en un mateix i a no abaixar la guàrdia.

  • Contacte amb empreses. A més del contacte que es farà al llarg del programa, en jornades que puguin participar o s'organitzin, en l'etapa final del programa es comptarà amb el suport del tècnic de Prospecció del Servei que contactarà amb empreses del sector per tal de trobar ofertes adients al perfil dels participants.

Com participar-hi

Les persones interessades a participar en el programa, tenen temps fins al 4 de desembre per inscriure's sol·licitant, omplint i lliurant el corresponent formulari d'inscripció al Servei d'Inserció Laboral i Ocupació, ubicat a l'edifici "el Molí" (av. de la Costa Blava, s / n), en horari de 9 a 15 hores. Així mateix, poden realitzar consultes al telèfon 93 718 16 62 (ext. 2) o al correu electrònic: smocup@badiadelvalles.net.

Inscriu-t'hi, forma't i ocupa't en el sector d'atenció sociosanitària!

Cartell del programa

Publicat el 17.11.2020