L'Ajuntament de Badia del Vallès posa en marxa un nou programa de formació i inserció, que té per l'objectiu la capacitació professional en el sector de l'atenció a persones dependents, un sector amb una alta demanda. Podràs reactivar i optimitzar la recerca de feina amb noves tècniques, d'acord amb el nou mercat laboral.
Aquest programa vol aconseguir la inserció laboral de tots i totes les persones participants, i compta amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Està dirigit a homes i dones d'entre 18 i 60 anys que es troben en situació d'atur o que volen millorar de feina, amb motivació per iniciar la seva trajectòria professional en aquest àmbit. També es fomentarà que puguin compartir coneixements i experiències, i s'apostarà per una cultura col·laborativa a l'hora d'impulsar la recerca de feina.
Les 15 persones seleccionades que hi participin duran a terme diferents activitats en cadascuna de les dues fases del programa: Forma't i Ocupa't. Aquestes accions són les següents:
Forma't
Aquesta fase del programa t'ofereix les següents activitats:
Unes condicions emocionalment intel·ligents durant la recerca de feina generaran acció i facilitaran aconseguir els objectius i assolir la meta que ens hem proposat: no només trobar feina, sinó també mantenir-la.
Formar-se, buscar feina i emprendre accions per a la millora de la nostra ocupabilitat d'una manera emocionalment intel·ligent ens garanteix fer-lo amb tranquil·litat i resiliència, superant els obstacles que apareixen i amb una visió nítida de la realitat, amb tota l'energia enfocada cap l'objectiu desitjat.
Un dels objectius del programa és impulsar la creació d'una empresa social de l’àmbit de l'atenció a les persones dependents, amb la participació d'aquells participants que puguin estar interessats.
Ocupa't
Aquesta segona fase t'oferirà les següents activitats per millorar la teva ocupabilitat:
Un dels avantatges de la recerca de feina col·laborativa és que afavoreix el suport de persones que estan passant per la mateixa situació emocional, les mateixes complexitats, i que tenen la mateixa preocupació. Comparteixen la responsabilitat, creant una atmosfera de confiança on se senten ateses, es creen compromisos entre ells i serveix com detonador de motivació per arribar a l'objectiu professional. Sota aquesta estratègia no hi ha rivalitat, hi ha aprenentatge, és a dir, les persones integrants han de deixar de veure's com competència per assumir-se com aliats.
Aquesta metodologia de treball ajuda a no perdre la confiança en un mateix i a no abaixar la guàrdia.
Com participar-hi
Les persones interessades a participar en el programa, tenen temps fins al 4 de desembre per inscriure's sol·licitant, omplint i lliurant el corresponent formulari d'inscripció al Servei d'Inserció Laboral i Ocupació, ubicat a l'edifici "el Molí" (av. de la Costa Blava, s / n), en horari de 9 a 15 hores. Així mateix, poden realitzar consultes al telèfon 93 718 16 62 (ext. 2) o al correu electrònic: smocup
Inscriu-t'hi, forma't i ocupa't en el sector d'atenció sociosanitària!