A l'acte, l'alcalde ha anunciat que la primera fase de retirada de l'amiant augmenta el nombre de blocs on es treballarà a 132, ja que en les revisions fetes s'han detectat més elements d'amiant, i que, el mes de març, es faran reunions amb les comunitats de propietaris per explicar com es retirarà l'amiant, les especificitats de cada bloc i les accions que hauran de dur a terme, perquè serà necessària una autorització prèvia per fer una intervenció pública en propietats privades.
L'alcalde, Josep Martínez Valencia, ha destacat que ben aviat s'aprovaran els projectes, que, a continuació, caldrà sotmetre a exposició pública. Un cop aprovats definitivament, ja es podrà posar en marxa la licitació per a la retirada de l'amiant. En la primera fase, s'actuarà sobre 132 edificis de Badia, en els que es retirarà l'amiant, sense la necessitat de substituir cap element.
Presentacions a les comunitats de propietaris, el mes de març
Segons ha explicat l'alcalde, durant el mes de març l'Ajuntament organitzarà una sèrie de presentacions a les comunitats de propietaris on es retirarà l'amiant “perquè puguin conèixer directament com es traurà aquest material i com autoritzar la retirada de l'amiant al seu edifici, ja que necessitarem aquestes autoritzacions abans de licitar les obres”.
El representant de l'empresa que està realitzant els projectes, José Barrios, ha indicat que es licitaran tres lots per facilitar que es pugui treballar al mateix temps en diversos blocs de pisos i reduir, d'aquesta manera, el termini d'intervenció. Els lots 1 i 2 seran de galeries, i el 3, de treballs en vertical. Segons ha explicat, “s'han dissenyat perquè els lots siguin similars i amb blocs de pisos que estiguin propers, per facilitar les tasques de retirada”.
L'alcalde ha destacat que l'Ajuntament està en contacte amb l'Agència de Residus de Catalunya i amb les autoritats laborals per assegurar la coordinació en un procés de retirada que ha qualificat de “singular i pioner a Europa”.