La mediació és un sistema de resolució de conflictes alternatiu perquè és extrajudicial o diferent dels canals legals o convencionals de resolució de disputes. La mediació és un intent de treballar amb l'altre i no contra l'altre, a la recerca d'una via pacífica i equitativa per a afrontar els conflictes, en un entorn de creixement, d'acceptació, d'aprenentatge i de respecte mutu.
Consisteix en un procés voluntari, flexible i participatiu de resolució pacífica de conflictes, en el qual dues parts enfrontades recorren voluntàriament a una tercera persona imparcial, el mediador, per a arribar a un acord satisfactori.
Des del Servei de Convivència de l'Ajuntament, t'oferim el Servei Itinerant de Mediació Ciutadana (SIMC). És un instrument de gestió alternativa de conflictes que la Diputació de Barcelona posa a l'abast de l'Ajuntament de Badia del Vallès.
El Servei ofereix l'atenció de professionals mediadors/es imparcials, per tal que dues parts en conflicte puguin parlar, escoltar-se i, en definitiva, arribar a punts d'acord i compromís mutu.
L'objectiu principal del Servei de Mediació és posar a l'abast de tots els ciutadans i ciutadanes de Badia del Vallès la mediació ciutadana com una eina de gestió alternativa de conflictes i de prevenció vers una societat més inclusiva i corresponsable.
Per sol·licitar el servei de mediació només cal presentar una instància a l'OAC (Oficina d'Atenció Ciutadana) o a través de la Seu Electrònica (instància genèrica): https://badiadelvalles.sedelectronica.es/.
Servei de Mediació Ciutadana
Edifici El Molí, 1a planta
Avinguda Costa Blava, s/n
08214 Badia del Vallès
Telèfon: 667 943 429
Díptic sobre mediació Fitxer: Di__769_ptic_Mediacio__769_.pdf Format: Acrobat-PDF |